CROS Supply Chain
Modulul CROS Supply Chain este destinat eficientizării şi modernizării activităţii logistice a organizaţiilor prin asistarea deciziilor în privinţa aprovizionării şi planificării vânzărilor şi include două componente majore, una de previziune a vânzărilor şi un model de calcul a cantităţii optime de aprovizionat.
Arhitectură:
- Submodul planificare vânzări;
- Gestionarea previziunilor de vânzări;
- Calculul cantităţilor propuse pentru vânzare. - Submodul planificare comenzi;
- Planificarea detaliată a aprovizionării şi producţiei;
- Stabilirea necesarului de comandat;
- Generarea comenzilor de aprovizionare şi a comenzilor interne. 
Principii:
- Se păstrează istoricul complet al modificărilor;
 - Separarea activităţii de planificare a vânzărilor şi stabilire a necesarului de planificarea aprovizionării;
 - Integrat on-line cu sistemul ERP;
 - Poate prelua date din orice sistem ERP, prin proceduri de sincronizare dedicate.
 
Scop planificare vânzări:
- Eficientizarea aprovizionării şi a stocului;
 - O mai bună satisfacere a cerinţelor clienţilor prin livrarea fără întârziere a lor cerute;
 - Menţinerea unui stoc optim pe baza previziunilor fără a creşte costurile de depozitare a lor;
 - Îmbunătăţirea performanţei şi a calităţii;
 - Cunoaşterea mai bună a comportamentului sezonier a claselor de produse.
 
Scop planificare comenzi:
- Determinarea necesarului de livrat pentru a asigura realizarea planului de vânzări şi a respecta strategia de stocuri la nivelui companiei;
 - Determinarea necesarului de comandat pornind de la necesarul de livrat influenţat de oportunităţile curente ale pieţei şi de comenzile speciale;
 - Generarea comenzilor de aprovizionare către furnizori şi a comenzilor interne către secţiile de producţie;
 - Urmărirea executării comenzilor.
 
Avantaje planificare vânzări:
- Reducerea stocurilor;
 - Reducerea cheltuielilor de logistică, depozitare şi producţie datorită unei mai bune planificări;
 - Posibilitatea de a reacţiona rapid la schimbări şi de a valorifica noi oportunităţi ale pieţei;
 - Îmbunătăţirea performanţei şi a calităţii;
 - Cunoaşterea mai bună a comportamentului sezonier a claselor de ;
 - Îmbunătăţirea managementului inventarului;
 - Îmbunătăţirea managementului.
 
Avantaje planificare aprovizionare:
- Urmărirea mai eficientă şi gestionarea optimă a procesului de aprovizionare;
 - Activitatea de aprovizionare poate fi coordonată mai eficient şi executată fără probleme;
 - Se obţine o planificare mai eficientă a cererii;
 - Îmbunătăţirea relaţiilor cu furnizorii.
 



